Mirela Momanu: Ghost Town

0

Timpi de expunere lungi, contraste puternice, siluete translucide, atmosfera misterioasa – acestea ar fi, la o prima si rapida citire, ingredientele care picheteaza proiectul Mirelei Momanu. Cu “Ghost Town”, fotografa se afla insa la cativa pasi de a trece in concept, tematic, estetic si compozitional. Seria sa ramane, totusi, solid ancorata in zona fotografiei de strada, a carei posibilitati le experimenteaza curioasa, cu pasiune si succes. Cadrele sale figureaza de cele mai multe ori realitati fluide, lumi glisante care aluneca si se scurg unele in altele. Uneori scenele colideaza, cu beneficii la nivelul semanticii fotografice, alteori devin paralele, cu scurte fulgerari dintr-o parte in alta. In ciuda titlului proiectului, care duce cu gandul catre secvente de cosmar, acest «tigru al visului», cum il numea J.L. Borges, imaginile inspira mai degraba un noir poetic si febril, rezultat al unei viziuni exuberante despre semeni si viata.

 

Mirela MomanuMirela Momanu

 

Vorbele nu sunt multe, suficiente insa pentru a explica seria de imagini. Clarificarile tin mai mult de latura tehnica si nu deconspira misterul unei asemenea perspective asupra orasului. Autoarea proiectului lasa, de buna seama, privitorului posibilitatea de a broda exegeze pe marginea fotografiilor sale.

© Mirela Momanu: Ghost Town

© Mirela Momanu: Ghost Town

“Ghost Town” a demarat in urma cu cativa ani, pornind de la principiul ca viteza de declansare a aparatului poate genera unele dintre cele mai creative cadre. Pentru ca se plictiseste destul de repede, potrivit declaratiei sale, avand senzatia ca a facut si una si alta, manata de curiozitate si de dorinta de a experimenta mereu, Mirela Momanu a pornit proiectul din joaca, sa vada “cam cum ar fi daca…” Asa se face ca astazi nu exista zi sa iasa la fotografiat fara a seta viteza la 1/6 – 1/8, macar de cateva ori, pentru a mai adauga cateva cadre orasului fantomatic.

© Mirela Momanu: Ghost Town

© Mirela Momanu: Ghost Town

“Am inceput sa combin viteza redusa de declansare cu miscari pe orizontala sau verticala ale camerei, sa rotesc aparatul sau sa fac zoom in timpul declansarii, sa activez si blitz-ul, sa ajung chiar si la viteze de o secunda cu aparatul tinut in mana, experimentand mereu si mereu. Rezultatele sunt intotdeauna imprevizibile, iar un cadru care sa imi placa poate fi obtinut la 50 de incercari, dar rezultatele selectate genereaza mereu o stare suprarealista si ofera o senzatie neobisnuita, intrucat ochiul privitorului nu va sesiza niciodata in realitate ceea ce se poate crea cu ajutorul aparatului de fotografiat in acest mod. Astfel, aparatul foto devine mai mult decat un instrument de inregistrare a cotidianului, el este o extensie a sufletului, imaginatiei si creativitatii”, afirma Mirela Momanu. (F.S.)

 

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error: Continutul este protejat!