Carte Rania Matar: L’Enfant Femme

0

Rania Matar iese la rampa cu o carte foarte bine primita de comunitatea internationala a fotografilor si criticilor de specialitate. “L’Enfant Femme” descrie modul in care tinerele cu varste cuprinse intre opt si treisprezece ani interactioneaza cu aparatul de fotografiat. Proiectul le dezvaluie identitatea intr-un mod profund personal dar, in acelasi timp, si poetic. Seria vorbeste despre felul in care esti reprezentat in societate, despre cautari, despre a fi privit, dar si despre tranzitia critica de la varsta pubertatii spre cea a adolescentei. Studiul fotografei asupra acestei perioade de formare a vietii unei femei este un indemn vizavi de necesitatea de a ne intelege unii pe altii.

 

Rania Matar/INSTITUTE - L'Enfant Femme, Clara 8, Beirut, Lebanon, 2012Rania Matar: L’Enfant Femme

 

“Folosind un aparat foto pe film, de format mediu, subiectii sai nu pot vedea imediat cum arata in fotografia ce tocmai a fost facuta. Obisnuiti cu satisfactia imediata a fotografiei digitale, adolescentele experimenteaza acum suspansul de a nu sti modul in care vor fi zugravite prin intermediul imaginii”, spune Kristen Gresh, curator la Muzeul de Arta din Boston.

Singura cerinta a fotografului a fost ca subiectii sa nu zambeasca, fortandu-i astfel sa reflecteze la postura pe care o s-o adopte. Facand cu desavarsire abstractie de cultura selfie si de ceea ce majoritatea fotografilor le indruma sa faca la o sedinta foto, Rania Matar le lasa pe tinere expuse unei experiente complet noi in fata aparatului de fotografiat.

Rania Matar/INSTITUTE - L'Enfant Femme, Yasmine 12, Beirut, Lebanon, 2012“Noutatea fotografiei analog, combinata cu rugamintea de a nu zambi in fata aparatului foto, contribuie din plin la surprinderea unor priviri lungi, emotii si atitudini autentice. Fotografa surprinde identitati in curs de formare intr-un moment cheie din viata tinerelor. Ele traverseaza perioade de incredere in sine sau lipsa a acesteia, incep sa constientizeze limbajul corpului, accesele de personalitate si emergenta sexualitatii si a feminitatii”, afirma Kristen Gresh in postfata albumului.

Fotografiile sunt realizate in mai multe locuri din Statele Unite si Liban si prezinta fete de refugiati sirieni pe strazile din Beirut, palestiniene din taberele de refugiati din Liban, dar si tinere din familii aristocrate din Beirut si Boston. “L’Enfant Femme” a fost lansata oficial in februarie 2016 si este a treia carte a Raniei Matar, precedentele doua fiind: “Ordinary Lives” (2009) si “A Girl and Her Room” (2012). (F.S.)

Mai multe informatii despre cartea prezentata si toate imaginile, aici:  http://www.thestoryinstitute.com/lenfant-femme

 

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error: Continutul este protejat!